Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorze.

Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorze.

Postprzez Bastek333 » 02 mar 2016 20:45

Witam,

Pytanie jak w temacie.

Jak wyglada wykres zaleznosci srednicy dyszy do cisnienia na reduktorze ? chodzi o wydajnosc (czyli faktyczna ilosc przepuszczonego gazu)

Jest to zaleznosc liniowa czy jakas inna krzywa ?
Bastek333
 
Posty: 21
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez Bastek333 » 03 mar 2016 21:30

Widze ze pytanie okazalo sie za trudne ...

Wiec wytlumacze o co chodzi moze bedzie ktos juz taka sytuacje przerabial.

Przy obecnej srednicy dysz (z tego co pamietam to 1.8 - full-grupa - cisnienie 1.15) sterownik przy kalibracji twierdzi ze dysze za duze - w niskim i srednim zakresie mnoznik w okolicach 0.8 - natomiast wysokie obroty czyli dlugie czasy wtrysku sa mocno ubogie (ori ECU przy pelnym obciazeniu zapetla wiec gaz sie rowniz zapetla wiec wlasciwie jedyna regulacja na max. obciazeniu to cisnienie gazu i srednica dysz)

I teraz pytanie - czy lepiej podbic cisnienie (ok. 1.25 rozwiazuje problem max obciazenia) ale wtedy dol i srodek ma mnoznik 0.6-0.7

Czy zwiekszyc srednice dysz a obnizyc cisnienie.

Czyli co bardziej wplywa na wydajnosc gazu - srednica dyszy czy cisnienie gazu ?
Bastek333
 
Posty: 21
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 07 mar 2016 13:47

Wszytsko zależy też od konstrukcji wtryskiwacza , a najlepiej unikać mnożnika niższego od "1", tak należny dobrać komponenty , żeby dla Stag300/4 mnożnik po kalibracji mieścił się w zakresie 1.2-1.5 dla STAG QBOX/MAX/NEXT od 1.4-1.5 do 2.
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1532
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez psooya » 07 mar 2016 16:47

Zależność mniej więcej jest taka:
0.2mm na 0,2 bara na 0,2 mnożnika
Czyli mając dysze xx i ciśnienie 1.0 oraz mnożnik 1.4, chcąc mieć mnożnik 1,2 podnosimy ciśnienie o około 0,2 bara lub wiercimy dysze o około 0,2 mm
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3911
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez Bastek333 » 07 mar 2016 20:54

Dziekuje za odpowiedzi - ale bardziej chodzi mi o liniowosc tych zaleznosci.

Wtryski to Barracuda a sterownik 4 plus reduktor KME silver (wydajnoscia wystarcza) - moc ok 120KM

W chwili obecnej instalacje jest ustawiona:

1.2 ooooooooooooooooooooo __oooooo <- to 1.2 i tak nie ma znaczenia bo wtryski sa juz zapetlone w tym zakresie
1 oooooooooooooooo ___---ooooooooo
0.8 --------------------ooooooooooooooo

Jezeli wszystkie zaleznosci sa liniowe (a nie paraboliczne w jakis sposob) to nie bede w stanie wyprostowac tego na:

1.2 --------------------___oooooo
1.0 ooooooooooooooooo -----oo

Bo zwiekszanie dyszy a obnizenie cisnienia nie zmieni ksztaltu wykresu.

Ale jesli te zaleznosci poruszaja sie po jakiejs krzywej, odpowiednim dobraniem cisnienia do srednicy powinno wyprostowac wykres.

Na dodatek tak jak pisalem wyzej cisnienie i srednica musza byc dosc dokladnie ustawione na maksymalny zakres czasow (obrotow) bo wtryski benzyny sa zapetlone (taka juz uroda mojego ECU)
Bastek333
 
Posty: 21
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez psooya » 08 mar 2016 14:19

Sterowanie dla barracud ustaw wtrysk uniwersalny <15 ohm unikniesz problemów z wysterowaniem na gorących wtryskach gdy ich temperatura nie jest adekwatna do temp LPG i wyłączysz ukrytą nieadekwatną korektę temp LPG przypisaną pod dany wtrysk.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3911
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez dell666plus » 08 mar 2016 16:40

Dlaczego dla sterownika STAG QBOX/MAX/NEXT mnożnik ma być większy (czyli od 1.4-1.5 do 2) niż w STAG 4 (1.2) ?
dell666plus
 
Posty: 12
Dołączył(a): 05 mar 2016 01:07
Samochód: BMW E39 525i
Instalacja: Qmax Plus

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez psooya » 08 mar 2016 16:51

Bo tak sobie wymyślili pewnie uwzględniając korekty ciśnienia i temperatury. Ja zawsze patrzę na stosunek czasu wtrysku i na to by na WOT czas wtrysku LPG był =< PB by uniknąć zapętleń.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3911
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez Bastek333 » 09 mar 2016 16:58

psooya napisał(a):Sterowanie dla barracud ustaw wtrysk uniwersalny <15 ohm unikniesz problemów z wysterowaniem na gorących wtryskach gdy ich temperatura nie jest adekwatna do temp LPG i wyłączysz ukrytą nieadekwatną korektę temp LPG przypisaną pod dany wtrysk.



Dzieki !! I tak mam ustawione na keiheiny :lol: czy jak to sie tam pisze :mrgreen: - wiec chyba to korekt nie ma bo sa na niebiesko w menu - ale z tymi uniwersalnymi przetestuje.

Kolejna ciekawostke dzisiaj odkrylem - ze do kalibracji - czyli wyznaczenia tej lini mnoznika - cisnienie na reduktorze nie ma znaczenia (obnizylem cisnienie z 1.2 na 1 i mnoznik na wolnych ciagle mi sie kalibruje na 0.8 krzyczac ze mam za duze dysze :mrgreen: ) - oczywiscie obnizeniem cisnienia jeszcze pogorszylem sytuacje pow 5000 obr.

Wniskuje z tego (co juz wczesniej zauwazylem) ze ta linia mnoznika to nie jest faktyczny fizyczny mnoznik czasu wtrysku benzyny dla gazu - dochodza do tego jakies korekty na ktore wplywu sie nie ma niestety. Wiec teoria o ustawieni lini mnoznika na 1.2 troche ma sie nijak do rzeczywistosci - no chyba ze ktos sobie przemnozy czasy gazu i benzyna i ustawi tak zeby gaz = 1.2*benzyna - to mialoby jakis sens - ale ustawiania lini mnoznika na 1.2 sensu chyba nie ma !
Bastek333
 
Posty: 21
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez psooya » 10 mar 2016 10:44

Dlatego ja dobieram na czas wtrysku i korekty OBD plus WOT z AFR. Ustaw sobie wtrysk uniwersalny, odpadną korekty od temperatury gazu co jest bardzo pomocne gdy gaz ma 30 stopni a wtrysk 70, uwierz mi spora różnica dla wydajności wtryskiwacza.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3911
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Zaleznosc miedzy srednica dysz a cisnieniem na reduktorz

Postprzez Bastek333 » 10 mar 2016 18:12

Dzieki - napewno przetestuje :D
Bastek333
 
Posty: 21
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23


Powrót do Wtryskiwacze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości