T-jet

STAG-200, STAG-300, STAG-4, STAG-300 Plus, Stag-300 Premium, STAG-4 Plus, STAG-300 ISA2 , STAG-4 QBOX , STAG 400 DPI

T-jet

Postprzez Sylwester7930 » 10 cze 2021 16:04

Witam zaczelem stroić instalacje qbox Plus wtryski AC w02 bfc na najkrotszych wezykach i jednakowych problemu nie ma przy pętli cl bo reguluje na czas wtrysku PB problemy zaczynają się w ol korekta jest zamrożona czy w tym przypadku afr? Bo isa3 też tworzy dziwne cuda i przy bucie sarpie dysze 2.4 mnożnik w granicy 1.3 przy ciśnieniu 1.1 czy mozna pominąć ten cyrk czy tylko sonda szerokopasmowa
Sylwester7930
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 sty 2019 16:05
Samochód: Grande Punto

Re: T-jet

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 11 cze 2021 07:17

Sonda S1B1 napięciowa czy prądowa ?
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1865
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: T-jet

Postprzez maciejk0367 » 11 cze 2021 09:12

Zależy jakie to jest szarpanie przy "tzw bucie"...jeśli korekty wtedy stoją na zero, to po ocenie , zazwyczaj szarpanie oznacza za mało gazu...to tak w skrócie....
Ja koryguję to na funkcji korekty MapB1, czyli korekty od obciążeń...wyłączam ISA, ręcznie nanoszę korekty w granicznych obszarach 0.9 w górę...
Możesz jeszcze gdybyś chciał obrobić dodaniem Pb oraz masz korekty od obrotów...
To tak w skrócie.
Pozdro.
Jeep Grand Cherokee "WG" 4.7V8 Pb/Lpg Stag300QmaxBasic,
Chrysler Voyager "Jajco" 2.4Pb/Lpg Stag4QboxBasic,
Chrysler PTCruiser "pita" 2.0 Pb/Lpg Stag200GoFast
maciejk0367
 
Posty: 95
Dołączył(a): 14 lip 2014 12:03
Lokalizacja: Olszewo-Borki
Samochód: Jeep Grand Cherokee 4.7V8
Instalacja: Stag300QmaxBasic

Re: T-jet

Postprzez psooya » 11 cze 2021 11:37

Wystarczy mnożnikiem, to silnik bez vvt. Bywają takie akcje z szarpnięciem gdy wtryski mają rozjazd np 10% na jednym piecyku nawet jak są nowe. Nie wiem jak W02 (BFC są za wydajne do tego motoru) ale EVO8 od makarona mają takie przypadłości nowe.
Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG.
psooya
 
Posty: 4495
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: T-jet

Postprzez Sylwester7930 » 11 cze 2021 15:21

Sonda napięciowa do 1v co do wcześniejszego postu to raczej jest nie za mało gazu tylko za dużo bo przy ściągnięciu mnożnika w końcowym zakresie auto przyspiesza dość normalnie tylko tak naprawdę nie wiadomo jaka jest dawka a nie lubię mieć ustawione oby jechało miałem już kilka aut i z każdym sobie radziłem to pierwsze turbo i szukam rozwiązania i czy tym rozwiązaniem będzie afr
Sylwester7930
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 sty 2019 16:05
Samochód: Grande Punto

Re: T-jet

Postprzez psooya » 11 cze 2021 17:04

Najlepszym rozwiązaniem będzie pomiar AFR, w zasadzie jedynym słusznym. Jak to napisałem nasz za wydajne wtryski, nie potrzeba BFC tylko STD, to się tak nie liczy z KM / cylinder.... Znaczy liczy dla ciśnienia atmosferycznego w kolektorze. Dać dysze z 2.2 - 2.4 może i wyregulować na tym BFC, ale tak strzelam z palca bo mało montuję i nie pamiętam ile bym wsadził do 90KM silnika 1,4, pewnie coś w tej okolicy :-D
Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG.
psooya
 
Posty: 4495
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: T-jet

Postprzez maciejk0367 » 13 cze 2021 12:52

cytat
"bo przy ściągnięciu mnożnika w końcowym zakresie"

Nie będę tłumaczył , tylko w skrócie ....mnożnik ustala uśrednione nastawy w danym zakresie czyli czasy i podciśnienie...
Korekta MapB1 , służy do dodatkowego ustawienia przy danych obciążeniach silnika w osi obrotów i podciśnienia MAP....
Korekta od obrotów to już sam wytłumaczysz sobie itp.
Pokombinuj na korektach MapB1 i sam przekonasz się o co chodzi...zrozumienie zasady i nauka realnie to przyda się na przyszłość.

A tak na przyszłość...masz silnik 1.4 T-jet, tylko może napiszesz jakiej mocy ?????? 120KM czy 150KM?????? Czy może jeszcze coś innego ???? ......to ważne informacje........
Mocniejszy przy tzw bucie i dużym otwarciu przepustnicy ma zwiększone chwilowo ciśnienie turbodoładowania.
Jeep Grand Cherokee "WG" 4.7V8 Pb/Lpg Stag300QmaxBasic,
Chrysler Voyager "Jajco" 2.4Pb/Lpg Stag4QboxBasic,
Chrysler PTCruiser "pita" 2.0 Pb/Lpg Stag200GoFast
maciejk0367
 
Posty: 95
Dołączył(a): 14 lip 2014 12:03
Lokalizacja: Olszewo-Borki
Samochód: Jeep Grand Cherokee 4.7V8
Instalacja: Stag300QmaxBasic

Re: T-jet

Postprzez Sylwester7930 » 13 cze 2021 21:57

120KM właśnie dzieję się przy bucie ciśnienie ładuje w kolektorze prawie 2bar
Sylwester7930
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 sty 2019 16:05
Samochód: Grande Punto

Re: T-jet

Postprzez maciejk0367 » 13 cze 2021 23:09

Ok.
Masz odpowiedź....ciśnienie chwilowe doładowania.
Sprawdź w MapB1 na jakiej skali kończy się podciśnienie...
Jeśli wszystko ok, obrabiaj najpierw eksperymentalnie podciśnienie 1.9-2.0 zależnie od obrotów...nadal twierdzę ,że szarpanie to objaw zbyt małej dawki paliwa w jakimś zakresie, ale mogę się mylić bo nie mam styczności z autem....za bogato ma inny objaw...

Najpierw zrób kalibracje, ustaw mnożnik w całym zakresie podczas spokojnej jazdy, potem nanieś korekty od obrotów w ograniczonym zakresie podczas dynamiczniejszej....następnie obrabiaj korekty w MapB1 na początek w ostatnim zakresie po prawej, minusując lub dodając będziesz w stanie wyczuć różnicę i który kierunek jest ok.............oczywiście doświadczenie przy różnych autach i tysiącach godzin mapowania pomogłoby...
Masz także w ostateczności dodawanie benzyny.
AFR możesz użyć...
Ja do ACW02 BFC dałbym ciśnienie 1.2 itp i mnożnikiem zszedł na ok 1.1-1.2 i od tego zaczynałbym...............po za tym ważna wartość ciśnienia przy bucie.....
...zasada, im mniejsze ciśnienie to większa dysza i szybszy czas podania gazu (po próbie możesz zwiększyć lekko średnicę i zjechać ciśnieniem w dół, otrzymasz mnożnik niżej i czasy podania krótsze-program przy wtryskiwaczach ACW02 nie wyrzuci za dużej dyszy) tak dodatkowo, łatwiej niższe ciśnienie utrzymać w całym zakresie...
Jeep Grand Cherokee "WG" 4.7V8 Pb/Lpg Stag300QmaxBasic,
Chrysler Voyager "Jajco" 2.4Pb/Lpg Stag4QboxBasic,
Chrysler PTCruiser "pita" 2.0 Pb/Lpg Stag200GoFast
maciejk0367
 
Posty: 95
Dołączył(a): 14 lip 2014 12:03
Lokalizacja: Olszewo-Borki
Samochód: Jeep Grand Cherokee 4.7V8
Instalacja: Stag300QmaxBasic

Re: T-jet

Postprzez psooya » 15 cze 2021 20:52

Zasada im mniejsze ciśnienie tym większy błąd dawki :-D
Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG.
psooya
 
Posty: 4495
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: T-jet

Postprzez maciejk0367 » 16 cze 2021 13:57

cytat
"Zasada im mniejsze ciśnienie tym większy błąd dawki"

Soory, praktyka u mnie mówi co innego...po za tym nie mówię o ciśnieniu 0.8-0.9 itp
Firma produkująca sterowniki, nie będę tu przytaczał nazwy, zaleca mniejsze ciśnienie a większą dyszę. także to nie tylko mój pomysł.... :wink: :wink: :wink: :x :x :x :x
Pozdrawiam.
Jeep Grand Cherokee "WG" 4.7V8 Pb/Lpg Stag300QmaxBasic,
Chrysler Voyager "Jajco" 2.4Pb/Lpg Stag4QboxBasic,
Chrysler PTCruiser "pita" 2.0 Pb/Lpg Stag200GoFast
maciejk0367
 
Posty: 95
Dołączył(a): 14 lip 2014 12:03
Lokalizacja: Olszewo-Borki
Samochód: Jeep Grand Cherokee 4.7V8
Instalacja: Stag300QmaxBasic


Powrót do Instalacje wtryskowe - STAG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości