Mocne szarpnięcie na zimnym przy przełączaniu

STAG-200, STAG-300, STAG-4, STAG-300 Plus, Stag-300 Premium, STAG-4 Plus, STAG-300 ISA2 , STAG-4 QBOX , STAG 400 DPI

Mocne szarpnięcie na zimnym przy przełączaniu

Postprzez KonradRSV53 » 27 lip 2018 15:40

Cześć, mam problem ze swoja instalacja w Vectrze C 1.8 122km, przy dłuższym postoju auta(np w nocy czy w pracy) auto przy pierwszym przelączeniu mocno szarpnie i pozniej podczas dodawania gazu tez poszarpuje. Wszystko sie normuje po okolo minucie jazdy. Reduktor Zavoli Zeta N, po regeneracji(wymienione wszystko co w wchodzi w skład zestawu regeneracyjnego). I mimo regeneracji reduktor po zgaszeniu auta puszcza gaz przez podciśnienie(rozbierałem go ponownie i nic nie znalazłem co by powodowało taki efekt) Listwa wtryskowa AC W01 przeczyszczona. Regulacja przeprowadzona u gazownika - wcześniej wywalało błąd mieszanki, po regulacji checka nie ma, ale poszarpywanie nadal jest. Zauważyłem że po nocnym postoju cisnienie gazu spada do 0.30 czy to normalne? Niżej zamieszczam screeny z ustawień i filmik jak puszcza reduktor.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy spradzaniu czy puszczają wtryskiwacze po 3 minutach od zgaszenia pojawia sie te bąble co na foto niżej, lecz przy 10 minutowej obserwacji nic sie nie zmieniły.
Obrazek

Niżej zamieszczam link jak się zachowuje reduktor, te bąble na filmie lecą tak przez ok. 5min, później już rzadziej.

https://www.youtube.com/watch?v=HCDD3KoK-lI


Czy takie zachowanie reduktora jest normalne? i najważniejsze co z tym szarpnięciem? i późniejszym poszarpywaniem przy przyśpieszaniu? wina ustawień? ja już nie mam pomysłów ;/


//edit: Żeby zdjęcia wyświetliły się w całości proszę kliknąć prawy przycisk myszy i otworzyć w nowej karcie.
KonradRSV53
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26 lip 2018 19:06
Samochód: Vectra C
Instalacja: Stag 4

Re: Mocne szarpnięcie na zimnym przy przełączaniu

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 04 wrz 2018 08:37

Pliki oscyloskopu proszę nagrać z "akcji".
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1553
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: Mocne szarpnięcie na zimnym przy przełączaniu

Postprzez psooya » 03 gru 2018 22:12

Reduktor do naprawy ponownej lub wymiany. Sugeruję wymianę. Na start.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3941
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Mocne szarpnięcie na zimnym przy przełączaniu

Postprzez PrzemekSupak » 04 gru 2018 11:42

Sterownik gazu, komputer LPG, jest niewiele tańszy od qbox'a, nawet bez plusa, a nie posiada korekcji po temperaturze gazu i autoadaptacji???
Na szczęście ma jedną zaletę - złącza pasują p&p z wersją Basic, polecam to sprawdzić.

:D

p.s.
QBox ma wyższe EURO, więc jest bardziej 'eco'.
Wtyczka, wtyczką, ale i tak, jeśli działa połączenie OBD, sugeruję o PLUSIE pomyśleć
PrzemekSupak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19 wrz 2018 21:24
Samochód: Citroen
Instalacja: QBox

Re: Mocne szarpnięcie na zimnym przy przełączaniu

Postprzez psooya » 04 gru 2018 13:36

PrzemekSupak napisał(a):p.s.
QBox ma wyższe EURO, więc jest bardziej 'eco'.

:D ale bzdet. Fizyka nie pozwala na EURO chyba, że piszemy o takiej walucie. W najlepszym przypadku będzie działać tak samo jak na PB a przeważnie emisja jest gorsza.
Sugeruję naprawić instalację bez zbędnych kosztów.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3941
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Mocne szarpnięcie na zimnym przy przełączaniu

Postprzez PrzemekSupak » 04 gru 2018 14:53

Zostaję przy swoim - mając do wyboru maksymalne wyciśnięcie energii ze spalania gazu, kosztem 'eko', czy ustawienie max 'EURO', kosztem fizyki, wybieram zdecydowanie ten drugi wariant.

Moim skromnym zdaniem, ważniejszy jest nowy komputer, czyli QBox, nawet plus z OBD, niż reduktor, któremu filtr trochę pomoże a i korekta po ciśnieniu nie zaszkodzi.
Lepiej też wkrętki w kolektorze na zawory skierować i rury od grzania maksymalnie krótkie zrobić i jeszcze w otulinie czy chociaż peszlu, bo zima idzie.

Tak sobie tylko uważam, bez specjalnych argumentów za.

:D
PrzemekSupak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19 wrz 2018 21:24
Samochód: Citroen
Instalacja: QBox

Re: Mocne szarpnięcie na zimnym przy przełączaniu

Postprzez psooya » 04 gru 2018 16:52

PrzemekSupak napisał(a):Moim skromnym zdaniem, ważniejszy jest nowy komputer, czyli QBox, nawet plus z OBD, niż reduktor

Mega błąd
PrzemekSupak napisał(a):, któremu filtr trochę pomoże a i korekta po ciśnieniu nie zaszkodzi.

Korektę robi sam STAG nie trzeba jej wprowadzać i nic mu nie pomoże.
PrzemekSupak napisał(a):Lepiej też wkrętki w kolektorze na zawory skierować i rury od grzania maksymalnie krótkie zrobić i jeszcze w otulinie czy chociaż peszlu, bo zima idzie.

To jest właśnie fizyka, zdecydowanie tak, peszel zbędny, lepiej w szereg wstawić jeśli się da obieg wody.
PrzemekSupak napisał(a):Tak sobie tylko uważam, bez specjalnych argumentów za.

Wolny kraj.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3941
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,


Powrót do Instalacje wtryskowe - STAG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron