AFR MOBILE

STAG MOBILE, GAS COMPUTER , AFR MOBILE , SPOWER CHIP

AFR MOBILE

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 18 gru 2015 12:11

marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1789
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: AFR MOBILE

Postprzez Bastek333 » 15 wrz 2020 08:13

Czy jakiekolwiek prace rozwojowe beda robione dla tej aplikacji ?

Bardzo w niej brakuje mozliwosci zapisania rysowanego wykresu, albo chociaz przegladania go wstecz po pomiarze.
Do tego przydaloby sie miec mozliwosc dolozenia do wykresu rowniez lini obrotow silnika (z drugiego interfejsu OBD) - bo bardzo trudno kontrolowac obroty i wykres lambdy jednoczesnie i jeszcze zapamietywac na jakich obrotach sa spadki albo gorki.....

I pytanie techniczne - czy na pinie 9 sygnal jest rowniez liniowy ( 0 - 1V a 14,7 na 0,5V ) korespondujacy z liniowoscia tego 5V ? Chcialbym podlaczyc zewnetrzny fizyczny zegar i skoro nie ma wyjscia 0-5V to moze chociaz to 0-1V jest jego odwzorowaniem.
Bastek333
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: AFR MOBILE

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 15 wrz 2020 09:03

Aplikacja zamrożona , przeglądanie wstecz jest możliwe , niestety innych zmian nie będzie.
Na pinie 9 jest wyjście analogowe od 0 do 5V o charakterystyce zamieszczonej w instrukcji.
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1789
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: AFR MOBILE

Postprzez Bastek333 » 15 wrz 2020 09:43

A sa jakies mozliwosci integracji tej aplikacji z innymi ? Chociaz rozumiem ze reszta aplikacji wymaga zalozonego kompa gazowego...

Dziekuje za informacje o pinie 9 - myslalem ze to 'emulacja' zwyklej sondy.
Bastek333
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: AFR MOBILE

Postprzez psooya » 16 wrz 2020 00:08

Sygnał emulacji 0 do 1V jest ustawiony dla 14.7 czyli 2.5V na wyjsciu analogowym. Na skrajnych pinach jest rezystor do emulacji grzałki sondy. Nie polecam używania jako zamiennika oryginalnej sondy waskopasmowej i emulacji jej sygnalem z wbo.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4393
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: AFR MOBILE

Postprzez Bastek333 » 16 wrz 2020 08:37

psooya napisał(a):Sygnał emulacji 0 do 1V jest ustawiony dla 14.7 czyli 2.5V na wyjsciu analogowym. Na skrajnych pinach jest rezystor do emulacji grzałki sondy. Nie polecam używania jako zamiennika oryginalnej sondy waskopasmowej i emulacji jej sygnalem z wbo.


Tutaj chodzilo tylko o podpiecie zewnetrznego fizycznego zegara - z instrukcji nie wynikalo czy 9 pin to 0-1V czy wlasnie 0-5V.
Chociaz latwiej kupic zegar na 0-1 :lol: - musze poszukac czegos na 0-5V

Ale ciagle zastanawiam sie jak moznaby polaczc odczyty OBD z odczytami z Stag AFR - chociazby obroty silnika... i to najchetniej na telefonie :roll:

Jakby to cudownie :D bylo zeby do kontrolera Stag AFR mozna bylo podpiac sygnal obrotow (z kompa albo z cewki) - do tego w mobilnej apce ustawienie dla ilosci impulsow (zeby 'doklaibrowac' obroty) i screen rysujacy wykres AFR od obrotów....

To bylo by rewelacyne rozszerzenie mozliwsci Stag AFRa
Bastek333
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: AFR MOBILE

Postprzez psooya » 16 wrz 2020 09:57

Mam podpiety zegar zrobiony z voltomierza chinskiego za 10zl. Zechcesz to opublikuje.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4393
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: AFR MOBILE

Postprzez Bastek333 » 16 wrz 2020 12:01

psooya napisał(a):Mam podpiety zegar zrobiony z voltomierza chinskiego za 10zl. Zechcesz to opublikuje.


A robiles jakis mnoznik zeby dostac AFR albo lambde - bo napiecie tez mozna czytac :) wszystko kwestia 'zapamietania' jakie numerki potrzebujesz :)
Bastek333
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: AFR MOBILE

Postprzez psooya » 16 wrz 2020 15:15

Rozebralem go, sprawdziłem zakres napięcie wejściowych samego ADC, oszacowalem zakres tych napiec dla wskazań ~10 do 20 AFR, wyszło mi ze potrzebuję napiecie z kontrolera afr podzielic (dwa oporniki) przez ~10 i dodać offset dla ADC chyba 0.47V co uzyskalem trzecim opornikiem podłączając go do napiecia 3,3V wewnetrznego stabilizatora. Uzyskalem praktycznie idealne pokrycie z tabelka kontrolera. Podsumowując 3 oporniki w postaci dzielnika z pullupem zastąpiły dziennik fabryczny "wskaznika". Aha rozdzieliłem mu tylko zasilanie by nie byl zasilany z linii pomiarowej.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4393
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: AFR MOBILE

Postprzez Bastek333 » 16 wrz 2020 15:34

psooya napisał(a):Rozebralem go, sprawdziłem zakres napięcie wejściowych samego ADC, oszacowalem zakres tych napiec dla wskazań ~10 do 20 AFR, wyszło mi ze potrzebuję napiecie z kontrolera afr podzielic (dwa oporniki) przez ~10 i dodać offset dla ADC chyba 0.47V co uzyskalem trzecim opornikiem podłączając go do napiecia 3,3V wewnetrznego stabilizatora. Uzyskalem praktycznie idealne pokrycie z tabelka kontrolera. Podsumowując 3 oporniki w postaci dzielnika z pullupem zastąpiły dziennik fabryczny "wskaznika". Aha rozdzieliłem mu tylko zasilanie by nie byl zasilany z linii pomiarowej.


Noooo pieknie :) - nic tylko zakup hurtowy chinskich mulitmetrow i mozna ruszac z produkcja :) - narazie apka mi wystarza b i tak kombinuje jak to z obrotami to logowac - mam jakas centralke Staga wymontowana z auta :) tylko nie pamietam co to jest i czy dziala ze stag mobile - tak moglbym to wykorzystac jako kompa - podpiac 12V , sygnal z obrotow i chyba da sie analoga z lambdy :) ... musze wygrzebac ecu z garazu :)
Bastek333
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: AFR MOBILE

Postprzez psooya » 16 wrz 2020 17:14

Tylko po co skoro obroty to nie jest obciążenie. Jeśli chciałbyś wiedzieć dokładnie jaki afr gdzie ma być musisz mieć obroty oraz ilość powietrza w cylindrze a raczej mieszanki. Bo to że auto ma 6000 obrotów to wcale nie oznacza że on musi pracować w Open Loop lub z afr innym niż 14.7.
Niczym nie będę handlował Jeśli masz taką chęć możesz handlować!
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4393
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: AFR MOBILE

Postprzez Bastek333 » 16 wrz 2020 18:57

psooya napisał(a):Tylko po co skoro obroty to nie jest obciążenie. Jeśli chciałbyś wiedzieć dokładnie jaki afr gdzie ma być musisz mieć obroty oraz ilość powietrza w cylindrze a raczej mieszanki. Bo to że auto ma 6000 obrotów to wcale nie oznacza że on musi pracować w Open Loop lub z afr innym niż 14.7.
Niczym nie będę handlował Jeśli masz taką chęć możesz handlować!


Zaznaczyłem ze chociaz obroty :) bo to najprostszy sygnal jai mozna zebrac z silnika. :D Nie bedziemy dywagowac ktore ecu na czym osie map ustawia :)

Mi chodzi tylko i wylacznie o jakis odnosnik gdzie dany AFR wystepuje - a w czasie jazdy bo nie mam hamowni pod reka :mrgreen: to troche trudno kontrolowac 2 wskazania i jeszcze zapamietac co gdziebylo :)
Bastek333
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23

Re: AFR MOBILE

Postprzez psooya » 17 wrz 2020 04:19

Majstruj. Po części mając rpm i czas wtrysku można oszacować obciazenie. Pasowaloby miec tez tps. Temat niezbyt prosty.
Btw po co ci mapa afr silnika? Chyba nie do strojenia lpg?
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4393
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: AFR MOBILE

Postprzez Bastek333 » 17 wrz 2020 08:19

psooya napisał(a):Majstruj. Po części mając rpm i czas wtrysku można oszacować obciazenie. Pasowaloby miec tez tps. Temat niezbyt prosty.
Btw po co ci mapa afr silnika? Chyba nie do strojenia lpg?


Zdecydowanie nie :)
Bastek333
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 paź 2013 21:23


Powrót do APLIKACJE MOBILNE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość