Strona 6 z 7

Re: TAP 03

PostNapisane: 27 paź 2017 12:45
przez FMOne
zobaczymy, już kupiłem używany TAP-03/2
dzięki za info i pomoc

Re: TAP 03

PostNapisane: 27 paź 2017 14:25
przez psooya
Wiązka jest chyba ciut inna ale nie wiem - stawiam, że taka jak pod wałki.
Jak masz 01 na sprzedaż wyślij PW.

Re: TAP 03

PostNapisane: 27 paź 2017 15:27
przez FMOne
więc pytanie Wiązka TAP-03/1 różni cię TAP-03/2 ??

Re: TAP 03

PostNapisane: 27 paź 2017 16:34
przez psooya
A jednak się nie różni a wydawało mi się, że nie dawali przewodu ekranowanego tu jak widać taniej robić jeden rodzaj wiązki niż dwa. Jest git.
Daj znać co i jak.

Re: TAP 03

PostNapisane: 27 paź 2017 18:14
przez FMOne
psooya napisał(a):A jednak się nie różni a wydawało mi się, że nie dawali przewodu ekranowanego tu jak widać taniej robić jeden rodzaj wiązki niż dwa. Jest git.
Daj znać co i jak.


oczywiście

ew. jak można prosić to jak wszystkie opcje poustawiać by nic nie uwalić i by najlepiej chodziło ?

Re: TAP 03

PostNapisane: 04 lis 2017 17:47
przez FMOne
Hi
okazało się że muszę użyć TAP-03/2 , a nie /1

zamontowałem i silnik się włącza, ale jest parę ale...

po wstępnej kalibracji mam takie coś ... co jest źle ??


- jak mam ustawić to obciążenie by na biegu jałowym przy ok 700obr nie pokazywało ok 45% obciążenie
poziom mam 0,5-2,5V
na biegu jałowym mam 1.4V wg programu - to tak ustawić ??
bo na odpuszczeniu nogi z gazu spada obciążenie nawet do ok 0%, ale potem wraca do ok 45%
na biegu jałowym zrobić by ile było procent ??

- brak wskazań z cewki mimo podłączeniu (kąt rzeczywisty i emulowany), próg mam ustawiony na 3V, zmniejszyć ??

-wał korbowy i wałek rozrządu (oba podłączone)oba zasilane są 8V, a po podłączeniu miernika mają 0,5-0,6V to próg zmniejszyć obu na 0,5V ??

- pokazuje zakłócenia sygnału na wale i silnik nierówno pracuje, ale na pętli jest ok
podczas pełnej kalibracji wyskoczyła ta informacja i silnik dopiero zaczął poprawnie pracować po ponownym uruchomieniu (wcześniej tego nie miałem) może to być wina podłączenia ? lub tapa (jest używany)

tap podłączony jest ok 50cm od PCMa zalutowane i w rurce termo-kurczliwej oraz potem cała wiązka w izolacji parcianej, więc powinno być ok, co może być nie tak ??

poza tym jak tak jechałem (2D absolutna) była ustawiona na 0% to auto 2-3x prawie zgasło w czasie jazdy bez dodawania gazu - równe obroty, złe ustawienia czy może być uwalony TAP ??

Re: TAP 03

PostNapisane: 06 lis 2017 11:03
przez Marcin Dziewiątkowski
1.Zakłócenia rejestrowane przez sterownik oznaczają ,że w silniku coś "sieje" może to być świeca zapłonowa, cewka etc
2.Obciążenie ustawić tak napięcie minimalne źródła ,żeby na biegu jałowym było 0% .
3.Odczyt kata z cewki : Zmniejszyć próg i przestawić offset odczytując rzeczywistą wartość z OBD.
4. wał-wałek nic nie ruszać

Żeby coś więcej powiedzieć , proszę nagrać osc z jazdy oraz plik nastaw.

Re: TAP 03

PostNapisane: 06 lis 2017 11:21
przez FMOne
Dzięki za info

wczoraj przeprowadziłem pełną kalibrację, przez którą przejechałem parę km na benzynie i było wszystko ok, ani razu nie wyskoczył błąd

co do obciążenia to bardzo dziwnie zachowuje się u mnie , bo najpierw napięcie idzie do góry i potem spada przy ok 2000 jeszcze przed odcięciem https://photos.app.goo.gl/cwniQZLSj1bBO1473
a na OBD obciążenie idzie ok

mam 2 czujnik to go wymienię, ew podłączę się pod MAPa od gazu

cewka się pojawiła po pełnej kalibracji

ale nadal mi auto co pewien czas gaśnie , ale zrobię osc z jazdy, spróbuje złapać moment kiedy próbuje zgasnąć lub gaśnie

Re: TAP 03

PostNapisane: 06 lis 2017 12:51
przez psooya
Obciążenie jest nie potrzebne, mapa 2d powinna bez niczego temat zamknąć a korektę nie ma sensu robić od obciążenia typu MAP / MAF gdyż nie jest znany AFR a KWZ zależy od AFR więc....... dodać kilka % i nie wnikać

Re: TAP 03

PostNapisane: 08 lis 2017 11:59
przez FMOne
moment zgaśnięcia

Re: TAP 03

PostNapisane: 08 lis 2017 17:33
przez psooya
Dziwne ze zgasł, coś konkretnie się jeszcze działo podczas zgaśnięcia tj dodanie gazu ujęcie, hamowanie, sprzęgło ? Weź wywal te wałki, obciążenia, sprawdź inne zbocze, powinno to działać, sygnał z halla jest prostszy w obróbce niż z indukcyjnego czujnika. A jak nie pomoże to oscyloskop i szukanie przyczyny.

Re: TAP 03

PostNapisane: 08 lis 2017 18:39
przez FMOne
nie , nic nie robiłem, stał na wolnych obrotach
wałka nie ma zaznaczonego

Re: TAP 03

PostNapisane: 09 lis 2017 11:53
przez psooya
Wiem, że nie ma ale są przewody, są przesłuchy, są zakłócenia, "są" proszenie się o kłopoty.
Możesz podłączyć niebieski kabelek do aku i zobaczyć czy na samym PB zgaśnie też. Bo problemem może być jeszcze coś z samym LPG i wyszło po przestawieniu zapłonu. Spróbuj zmienić zbocze sygnału jeszcze i od nowa autokalibrację.

Re: TAP 03

PostNapisane: 25 sie 2018 15:35
przez lion_rapid
Witam
Jaki wariator do silnika Audi 2.8 V6 12V 174KM?

Re: TAP 03

PostNapisane: 25 sie 2018 20:46
przez psooya
Tap 03 ma wadliwe oprogramowanie. Potrafi walic bledami zaplonow lub gasnac. Czekamy na update