Strona 5 z 7

Re: TAP 03

PostNapisane: 23 wrz 2017 17:26
przez łapka
To że TAP03 sam się kalibruje to wiem z instrukcji, chodziło mi raczej o to czy będzie działał z konkretnym silnikiem?
Wnioskując po odpowiedzi pewnie tak...

Nie spotkałem się dotychczas z wyczerpującym wyjaśnieniem dlatego mógłby mi ktoś odpowiedzieć dlaczego nie należy
wyprzedzać kąta zapłonu powyżej określonych obrotów?

Re: TAP 03

PostNapisane: 23 wrz 2017 23:08
przez psooya
Bo tego nawet AC nie wie. Tak samo jak każda 4 generacja nie współpracuje poprawnie z żadnym autem vvt czy egr tak i ten tap jest zagadką. Życie.

Re: TAP 03

PostNapisane: 09 paź 2017 11:27
przez darekn15
Witam,
chciałbym podać Waszej/forumowej ocenie mapę wyprzedzenia zapłonu zbudowaną przez TAP03/2.
Czy mniejsze kąty wyprzedzenia w dolnym zakresie obr (rzędu 2-3 st) w porównaniu do 5-7 stopni w górnych zakresach obr są wartościami "normalnymi"?
Oglądając wykresy kątów wyprzedzenia zapłonu w różnych artykułach dotyczących tej tematyki zazwyczaj (na mapie 1D)
sugerowane kąty wyprzedzenia wynosiły od około 9-12 st w dolnych zakresach obr (1500-2000) do pojedynczych stopni w zakresie 3000-3500, a powyżej 4000 sugerowano juz nie wyprzedzać zapłonu.

U mnie automat TAP ustawił praktycznie odwrotnie tj. w górnym zakresie obr więcej niż w dolnym , no i wyprzedzenie jest aplikowane w każdym zakresie obr.

Czy to kwestia "specyfiki silnika", czy może ustawień parametrów TAPa, a może automat TAP niepoprawnie działa?

Mapa 2D
https://zapodaj.net/f7e76c8eaabd9.png.html

Mapa 1D
https://zapodaj.net/0b2cdd815f4e9.png.html

Ustawienia zaawansowane
https://zapodaj.net/0f560f47540e5.png.html

Ustawienia podstawowe
https://zapodaj.net/2c80d768db048.png.html

Auto to Hyundai Sonata NF 2.0 144 KM (2007r) , instalacja LPG STAG QBOX Next.

TAPa montowałem głównie ze względu na opinie że wyprzedzenie zapłonu obniża EGT co powinno mieć dobroczynny wpływ na trwałość zaworów, ale też liczyłem na lekką poprawę elastyczności "na dole" no i trochę mniejsze spalanie (z 0,2- 0,3 l).

Jeżdżę głównie w dolnych zakresach obrotów 1500-2000 (codziennie ponad 70km poza miastem, ale teren zabudowany), rzadziej trasa z obrotami około 3000 (wtedy Sonata na V-tce buja sie około 100-110 km/h) . Rzadko przekraczam w dłuższej jeździe 3000 bo jakoś mam wrażenie że powyżej tych obr Sonata lubi "dobrze wypić".

Re: TAP 03

PostNapisane: 09 paź 2017 17:06
przez psooya
Ja ustawiam inaczej ponieważ wychodzę z założenia, że PB dobrze się spala a gaz ciut dłużej to dlaczego ta zależność ma być jakaś nieliniowa. Jedynie problem jest z wolnymi obrotami i tam zbyt duże wyprzedzenie powoduje niestabilność. Najlepiej byłoby ustawić sprzęt na hamowni tak by wróciła moc a silnik nie stukał.

Re: TAP 03

PostNapisane: 24 paź 2017 19:35
przez FMOne
nie działa mi to dziadostwo :(

na załączonej wtyczce z pętlą działa silnik ok

ale po podłączeniu tap'a 03/1 już nie chce się silnik uruchomić
odłączenie wałków (pomarańczowe) i połączeniu kabli auta nie odpala
zamienienie przewodów od wału też nie pomogło

próbowałem na wszystkich przełącznikach do góry i na 4 w dół
z podłączonym lapkiem i bez

aktualizowanie z 1.0.2 -> 1.1.0 -> i.2.0 nic nie pomogło

proszę o szybką pomoc
bo auto mam rozbabrane (zamianą kabli)

Re: TAP 03

PostNapisane: 25 paź 2017 08:09
przez psooya
Obniż napiecie progowe czujnika wału bo z tego co widzę masz indukcyjny. Ustaw 1V i spróbuj.

Re: TAP 03

PostNapisane: 25 paź 2017 17:57
przez FMOne
nadal nie działa, nie można wcale go odpalić
na co zwrócić jeszcze uwagę ? co ustawić ?

czy przy próbie odpalenia powinny pojawiać się wartości na tym pasku bocznym ??

u mnie tylko jest zasilanie i próg man. i temp wewn

i pojawił się błąd
brak synchronizacji wału korbowego (1)

a wcześniej jeszcze miałem dodatkowo
brak synchronizacji wałka rozrządu 1 (1)

tak że niby widzi je, ale wg opisu brak autokalibracji, a jak mam ją przeprowadzić jak nie mogę uruchomić silnika ??

Ps. do autokalibracji trzeba mieć gaz w zbiorniku ??
Ps2. posprawdzałem kable i mam dobrze podłączone, pod dobre czujniki

Re: TAP 03

PostNapisane: 26 paź 2017 02:11
przez psooya
Jestes pewny ze masz indukcyjny czujnik walu? Wałków pod lpg nie podlaczam. Musisz miec gaz bo kalibrujesz na lpg a na pb nie ma wyprzedzenia. Mozesz zmierzyc po zmostkowaniu napięcia na wtyczce ckp? Albo lepiej oscyloskop i podłączyć?

Re: TAP 03

PostNapisane: 26 paź 2017 02:54
przez FMOne
Tu mi powiedziano że mam taki model kupić więc kupiłem

Re: TAP 03

PostNapisane: 26 paź 2017 09:41
przez FMOne
psooya napisał(a): Mozesz zmierzyc po zmostkowaniu napięcia na wtyczce ckp? Albo lepiej oscyloskop i podłączyć?


oscyloskop nie

a wtyczka ckp ?? to wtyczka wału ?? i jak zmostkować ??

Re: TAP 03

PostNapisane: 26 paź 2017 12:44
przez psooya
Zakładasz mostek zamiast tapa i mierzysz na pinach nawet tego mostka jakie tam są napięcia. Przy czujniku halla masz przeważnie 5 lub 12V masę i sygnał i wtedy masz złego TAPa. Masz symbol czujnika ?
https://i0.wp.com/ww2.justanswer.com/up ... C692&ssl=1
Tu zobacz - jakby hall...

Re: TAP 03

PostNapisane: 26 paź 2017 13:16
przez FMOne
nie, modelu nie mam, podłączyłem się przy PCMie
wiem tylko że zasilanie jest 8V

zaraz sprawdzę

... mam tylko 0,5V !?!?!?!?? uwalony ?? złe podłączenie??
wałek rozrządu też ma takie napięcie - trochę wyższe

podłączałem tu:
Obrazek
Obrazek

Re: TAP 03

PostNapisane: 26 paź 2017 14:46
przez psooya
Na 98,9% masz Halla stąd nie bangla, stąd zasilanie 8V, masa i sygnał. Możesz to sprawdzić oscyloskopem lub diodą led z opornikiem 1,5k - 2k superjasną wpiętą między plus 8V a wyjście czujnika. Kręcąc wałem z odpiętą cewką (dla bezpieczeństwa) będziesz widział czy mruga.

Re: TAP 03

PostNapisane: 26 paź 2017 14:59
przez FMOne
no to zajefajnie, co ja mam teraz zrobić ?? tapa kupiłem sobie pod choinkę tak że sprzedający mi go nie wymieni !

Adam Skrzypko napisał(a):Aby dobrać typ wariatora należy sprawdzić czy przepieg z czujnika położenia wału jest anologowy (TAP-03/1) czy cyfrowy (TAP-03/2). W tym wypadku sygnał jest anologowy.
Wariator w nieznacznym stopniu wpłynie na poprawę elastyczności silnika i jego spalanie podczas pracy na LPG. Wariatory znajdują głównie zastosowanie w instalacjach CNG, gdzie różnica pomiędzy pracą na PB i na CNG jest wyczuwalna bez zastosowania wariatora.


psooya napisał(a):Na 98,9% masz Halla stąd nie bangla, stąd zasilanie 8V, masa i sygnał. Możesz to sprawdzić oscyloskopem lub diodą led z opornikiem 1,5k - 2k superjasną wpiętą między plus 8V a wyjście czujnika. Kręcąc wałem z odpiętą cewką (dla bezpieczeństwa) będziesz widział czy mruga.


czyli na 100% muszę mieć TAP-03/02 ??
oscyloskopu nie mam, ale spróbuję zrobić test z diodą jak znajdę czas, bo w tym aucie by się do niego dobrać trzeba trochę się napierdzielić

Re: TAP 03

PostNapisane: 26 paź 2017 15:37
przez psooya
No raczej taki tap ale na 100% pewny nie jestem, leczy 8V wskazuje na zasilanie halla a nie czujnika indukcyjnego. Możesz jeszcze sprawdzić oporność pomiędzy pinami (nie masą) "sygnałowymi". Jak będzie kilkaset ohm do tam 1-2K to masz indukcyjny jak przerwa lub duuużo więcej to masz halla. Pomiar bez zasilania oczywiście.