TAP 03

STAG CHIP TUNING , STAG AFR , STAG TAP 03

TAP 03

Postprzez darekn15 » 11 mar 2015 11:24

Witam,
Czy wariator STAG 03 wspiera inne modele aut/ układów zapłonowych niż TAP 01 i 02?

Konkretnie interesuje mnie zastosowanie do auta NISSAN Primera P11 E z silnikiem typu
GA16DE. TAP 01 i 02 nie mogły być tu zastosowane.

Opis czujnika na przykładzie elementu z samochodu Nissan Almera N15, ale jest to ten sam typ aparatu jak w Primerze.

"Zastosowano czujnik optoelektroniczny umieszczony w aparacie zapłonowym na końcu wałka
rozrządu zaworów wylotowych. Tarcza czujnika obracająca się razem z wałem rozrządu, zawieraj
cztery szczeliny rozmieszczone co 90°, przesuwające się między diodą elektroluminescencyjną i fotodiodą,
która przekazuje (przez układ formujący) do elektronicznego urządzenia sterującego silnika sygnał prostokątny o amplitudzie
5 V i częstości proporcjonalnej do prędkości obrotowej silnika. Położenie diod względem szczelin w tarczy i jest tak dobrane, że przekazywane sygnały odpowiadają górnym martwym położeniom tłoków w cylindrach. Jedna ze szczelin jest nieco
szersza i pozwala zidentyfikować GMP tłoka pierwszego cylindra. Na wirującej tarczy, na średnicy większej niż opisane cztery szczeliny,
znajduje się 360 szczelin rozstawionych co 1.Przekazywane za ich pośrednictwem impulsy służą do określania chwilowej prędkości obrotowej
silnika."

Dziękuję
darekn15
 
Posty: 24
Dołączył(a): 02 sie 2007 09:58

Re: TAP 03

Postprzez FMOne » 18 mar 2015 11:18

czy TAP-03 (lub starszy)

będzie działał z 300-6 Premium
i Chrysler'em 300m '99 3,5 ??
FMOne
 
Posty: 63
Dołączył(a): 26 paź 2012 08:00
Samochód: Volvo S80 T6
Instalacja: LPG Tech 326 OBD

Re: TAP 03

Postprzez Adam Skrzypko » 18 mar 2015 16:01

Witam,

TAP-03 nie wspiera silników z modułami zapłonowymi.


darekn15 napisał(a):Witam,
Czy wariator STAG 03 wspiera inne modele aut/ układów zapłonowych niż TAP 01 i 02?

Konkretnie interesuje mnie zastosowanie do auta NISSAN Primera P11 E z silnikiem typu
GA16DE. TAP 01 i 02 nie mogły być tu zastosowane.

Opis czujnika na przykładzie elementu z samochodu Nissan Almera N15, ale jest to ten sam typ aparatu jak w Primerze.

"Zastosowano czujnik optoelektroniczny umieszczony w aparacie zapłonowym na końcu wałka
rozrządu zaworów wylotowych. Tarcza czujnika obracająca się razem z wałem rozrządu, zawieraj
cztery szczeliny rozmieszczone co 90°, przesuwające się między diodą elektroluminescencyjną i fotodiodą,
która przekazuje (przez układ formujący) do elektronicznego urządzenia sterującego silnika sygnał prostokątny o amplitudzie
5 V i częstości proporcjonalnej do prędkości obrotowej silnika. Położenie diod względem szczelin w tarczy i jest tak dobrane, że przekazywane sygnały odpowiadają górnym martwym położeniom tłoków w cylindrach. Jedna ze szczelin jest nieco
szersza i pozwala zidentyfikować GMP tłoka pierwszego cylindra. Na wirującej tarczy, na średnicy większej niż opisane cztery szczeliny,
znajduje się 360 szczelin rozstawionych co 1.Przekazywane za ich pośrednictwem impulsy służą do określania chwilowej prędkości obrotowej
silnika."

Dziękuję
adam.skrzypko@ac.com.pl

AC S.A.
Avatar użytkownika
Adam Skrzypko
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 18 mar 2010 16:47
Lokalizacja: Białystok

Re: TAP 03

Postprzez Adam Skrzypko » 18 mar 2015 16:03

Nie będzie problemów przy zastosowaniu TAP-03.


FMOne napisał(a):czy TAP-03 (lub starszy)

będzie działał z 300-6 Premium
i Chrysler'em 300m '99 3,5 ??
adam.skrzypko@ac.com.pl

AC S.A.
Avatar użytkownika
Adam Skrzypko
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 18 mar 2010 16:47
Lokalizacja: Białystok

Re: TAP 03

Postprzez FMOne » 24 mar 2015 12:18

Adam Skrzypko napisał(a):Nie będzie problemów przy zastosowaniu TAP-03.
FMOne napisał(a):czy TAP-03 (lub starszy)

będzie działał z 300-6 Premium
i Chrysler'em 300m '99 3,5 ??


czyli bez problemu mogę TAP-03 zamawiać ?? /01 czy /02...
coś jeszcze powinienem o nim wiedzieć / kupić (np. jakąś wtyczkę - jaką? - Chrysler 300m '99 3,5L) ??


---------------
Pytałem się gazownika montującego Wasze instalacje o koszt tego wariatora i montaż , to powiedział że :
- to się montuje s starych instalacjach i do mojej nie jest potrzebny i nic nie da !?

to jak to jest ??

czy w Chryslerze 300m z 1999roku silnik V6 3500ccm ze sterownikiem AC STAG 300-6 Premium z OBD SAE J1850 - można podłączyć wariator TAP-03 i będzie działał !? (zmniejszy mi spalanie i poprawi elastyczność, nawet minimalne deklarowane watrości) ????????????????????
FMOne
 
Posty: 63
Dołączył(a): 26 paź 2012 08:00
Samochód: Volvo S80 T6
Instalacja: LPG Tech 326 OBD

Re: TAP 03

Postprzez Adam Skrzypko » 24 mar 2015 13:41

Aby dobrać typ wariatora należy sprawdzić czy przepieg z czujnika położenia wału jest anologowy (TAP-03/1) czy cyfrowy (TAP-03/2). W tym wypadku sygnał jest anologowy.
Wariator w nieznacznym stopniu wpłynie na poprawę elastyczności silnika i jego spalanie podczas pracy na LPG. Wariatory znajdują głównie zastosowanie w instalacjach CNG, gdzie różnica pomiędzy pracą na PB i na CNG jest wyczuwalna bez zastosowania wariatora.
adam.skrzypko@ac.com.pl

AC S.A.
Avatar użytkownika
Adam Skrzypko
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 18 mar 2010 16:47
Lokalizacja: Białystok

Re: TAP 03

Postprzez FMOne » 24 mar 2015 18:01

Adam Skrzypko napisał(a):Aby dobrać typ wariatora należy sprawdzić czy przepieg z czujnika położenia wału jest anologowy (TAP-03/1) czy cyfrowy (TAP-03/2). W tym wypadku sygnał jest anologowy.
Wariator w nieznacznym stopniu wpłynie na poprawę elastyczności silnika i jego spalanie podczas pracy na LPG. Wariatory znajdują głównie zastosowanie w instalacjach CNG, gdzie różnica pomiędzy pracą na PB i na CNG jest wyczuwalna bez zastosowania wariatora.


Dzięki za info
najbardziej mi zależy na spadku spalania
mam bardzo krótkie odcinki do roboty i z roboty (po ok 3 km),
i spalanie mam na poziomie 22L LPG/100 (tak że każda oszczędność jest u mnie na wagę złota ;P )
ale i na kulturze pracy silnika, zakładam ze też się powinna poprawić !?

zgłosiłem się do innego warsztatu i jutro ma dać mi info jaki to koszt z montażem (na allegro samo urządzenie to ok 250zł) i muszę się zastanowię

ale jeszcze mam pytanie, to nieznaczne wpłynięcie na spalanie to jest rzeczywiście 3-10% czy jednak mniej w moim przypadku ??
FMOne
 
Posty: 63
Dołączył(a): 26 paź 2012 08:00
Samochód: Volvo S80 T6
Instalacja: LPG Tech 326 OBD

Re: TAP 03

Postprzez psooya » 24 mar 2015 18:24

Raczej 3%
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4147
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: TAP 03

Postprzez Adam Skrzypko » 25 mar 2015 11:23

Trudno powiedzieć. Nie robiliśmy testów spalania na konretnym modelu pojazdu tj. 300M.
adam.skrzypko@ac.com.pl

AC S.A.
Avatar użytkownika
Adam Skrzypko
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 18 mar 2010 16:47
Lokalizacja: Białystok

Re: TAP 03

Postprzez dadi33377 » 13 gru 2015 11:04

Witam jaki rodzaj podejdzie do vectra b 2.0 x20xev 136pm
vectra b 1.8 x18xe1 115km
vectra b 1.8 z18xe 125km
mam te 3 auta i chce do nich wariatory kupic.
dadi33377
 

Re: TAP 03

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 14 gru 2015 13:34

vectra b 2.0 x20xev 136pm - TAP03/02
vectra b 1.8 x18xe1 115km-TAP03/01
vectra b 1.8 z18xe 125km-TAP03/01
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1653
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: TAP 03

Postprzez pkprzemo11 » 16 maja 2016 21:41

do mojej rakiety bedzie pasowac ??? :twisted:

astra coupe g f07 z22se 2000r
o1 czy 02 i jak duzy wplyw na elastycznosc pracy silnika jest ???
bo oszczednosci pewnie beda niewielkie
BMW 520i 2002r 170ps (jeszcze bez podlenku lpg)
pkprzemo11
 
Posty: 48
Dołączył(a): 08 maja 2016 19:49
Lokalizacja: limburg an der lahn niemcy
Samochód: BMW

Re: TAP 03

Postprzez psooya » 17 maja 2016 01:45

Oszczędności nie ma, elastyczność jest, zawory nie lecą.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4147
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: TAP 03

Postprzez pkprzemo11 » 17 maja 2016 16:45

trzeba bedzie zainwestowac --167tysi na zegarku powoli sie zbliza kapitalny

w mojej bertonce nie ma czujnikow walku rozrzadu ( w sumie po przejsciach w audi nie tesknie za bardzo za nimi :D )
cos trzeba kombinowac dodatkowo gdy nie ma tych czujnikow ??
BMW 520i 2002r 170ps (jeszcze bez podlenku lpg)
pkprzemo11
 
Posty: 48
Dołączył(a): 08 maja 2016 19:49
Lokalizacja: limburg an der lahn niemcy
Samochód: BMW

Re: TAP 03

Postprzez Tomasz Kraczko » 10 cze 2016 13:43

Nie, nie trzeba, przesuwany jest tylko sygnał z czujnika wału korbowego.
tomasz.kraczko@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Tomasz Kraczko
 
Posty: 45
Dołączył(a): 02 paź 2015 09:04

Następna strona

Powrót do Inne produkty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość