TAP 03 czujnik obciążenia silnika

STAG CHIP TUNING , STAG AFR , STAG TAP 03

TAP 03 czujnik obciążenia silnika

Postprzez darekn15 » 06 wrz 2018 19:51

Witam, ostatnio chciałem się zabrać za "tunning" parametrów konfiguracyjnych TAP03/2 w moim aucie i między innymi chciałem ustawić poprawne wartości dla czujnika obciążenia silnika - ustawiony jest MAP.
Niestety ta opcja jest wyszarzona w programie, więc nie mogę ustawić poprawnych wartości min/max poziomu sygnału tegoż MAPA (typu czujnika również nie mogę wybrać).
W efekcie na biegu jałowym, TAP widzi obciążenie rzędu 17% (czujnik MAP - standardowy z zestawu AC).

Po połączeniu się ze sterownikiem Q-Next odczyty obciążenia są poprawne - na biegu jałowym wykazywane jest 2%. Więc czujnik jest sprawny. Używam oprogramowania 0.23.4.
darekn15
 
Posty: 24
Dołączył(a): 02 sie 2007 09:58

Re: TAP 03 czujnik obciążenia silnika

Postprzez psooya » 07 wrz 2018 02:43

A jakie czujniki są fizycznie podłączone do tapa?
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: TAP 03 czujnik obciążenia silnika

Postprzez darekn15 » 07 wrz 2018 07:58

MAP (instalacji LPG)
darekn15
 
Posty: 24
Dołączył(a): 02 sie 2007 09:58

Re: TAP 03 czujnik obciążenia silnika

Postprzez darekn15 » 10 wrz 2018 20:37

Sprawa się wyjaśniła ... możliwość wyboru czujnika obciążenia i edycji jego parametrów jest blokowana przez aplikację w momencie włączenia funkcji autoadaptacji ...

więc pobawiłem się trochę w edytowanie ustawień min/max MAPa i wnioski nasuwają się takie:
- rozdzielczość doboru wartości min i max jest zbyt mała (co 0,1V a, przydało by się chociaż 0,05 lub 0,002). U mnie na w pełni rozgrzanym silniku MAP pokazuje 0,4V, ale czasami mniej np 0,36-0,38V więc trudno precyzyjnie wybrać wartość minimalną. Ostatecznie ustawiłem 0,4V, lepsze to niż 0,3V które TAP interpretuje jako 17% obciążenia (przy pracy na biegu jałowym bez żadnego obciążenia).

- MAP słabo "opisuje" obciążenie silnika - np lekkie dodanie gazu na postoju i wkręcenie silnika na 2-3 tyś obr skutkuje odczytem MAP na poziomie 0,34-0,36V a więc poniżej tego na biegu jałowym.
Chyba dlatego na filmie "propagandowym" AC dotyczącym TAPa https://www.youtube.com/watch?v=aJ9GOIXjyUo widać ustawienie/wybór MAFa jako czujnika obciążenia a nie MAPa.
darekn15
 
Posty: 24
Dołączył(a): 02 sie 2007 09:58

Re: TAP 03 czujnik obciążenia silnika

Postprzez psooya » 11 wrz 2018 00:56

Mapa wyorzedzenia zaplonu jest 2 wymiarowa tj rpm i load. Zarowno z mapem jak i mafem powinno sie dac to zrobic. Ja osobiście nie potrzebuje mapa czy mafa do tego chce skorygowac. Co innego tworzyc mape od zera z cng do pb i lpg to ju nie ka opcji trzeba na 2 wymiary.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,


Powrót do Inne produkty

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość