Drobne problemy z Ford Mondeo MK4 Ecoboost 1.6

Drobne problemy z Ford Mondeo MK4 Ecoboost 1.6

Postprzez grzegorz-00 » 02 cze 2021 23:24

Witam,

4 lata temu założyłem LPG do Forda Mondeo 2012 1.6 Ecoboost. Przez ten czas przejechałem 80kkm. Ogólnie instalacja chodzi poprawnie ale jest kilka drobnych mankamentów, za które postanowiłem się w końcu zabrać. Dla porządku dodam, że podzespoły zainstalowane w samochodzie to: reduktor KME Gold (ciśnienie 1 bar), wtryski ACW03 (dysza 2.8mm).

Problem pierwszy to pojawiający się błąd: ciśnienie systemowe paliwa na listwie - sygnał zbyt niski
Błąd ten powoduje czasami przejście silnika w tryb awaryjny i ograniczenie do 3000 obr. Udało się go "rozwiązać" przez ustawienie dodatkowego dotrysku benzyny w mapach lub w ostatnim firmware ustawienie wysokiej intensywności wzbogacania. Dodam, że ustawianie dolnego limitu emulacji ciśnienia nie pomagało.

Problem drugi to skakanie czasu wtrysków przy maksymalnym obciążeniu i wysokich obrotach - jazda po autostradzie z butem w podłodze. Problem pojawiał się dość skokowo w pewnym obszarze czasu wtrysków i obrotów. Początkowo myślałem, że to problem z mnożnikiem. Po zainstalowaniu ostatniej wersji oprogramowania odkryłem, że opóźnienie wtrysku o 180 przy ponad 3000 RPM pomogło. Tu się zastanawiam, czy ten problem występował wcześniej w innych silnikach, że zdecydowaliście się na dodanie takiej mapy, czy ja mam coś skopane.

Problem trzeci
, którego nie udało mi się rozwiązać dotyczy sytuacji kiedy wciskam pedał gazu do dechy i potem gwałtownie puszczam. Pojawia się wtedy delikatne szarpnięcie. W załączniku przesyłam oscyloskop. Ostatnio odkryłem, że kiedy ustawi się sekwencję wtrysków 1:1 (1 wtrysk benzynowy = 1 wtrysk gazowy) to problem nie występuje, jednak w innych zakresach obrotów i wtrysków pojawiają się większe problemy uniemożliwiające efektywną jazdę (szarpanie przy dodawaniu gazu na niskich obrotach). Opóźnianie wtrysków nie pomagało w żadnym przypadku. Jedyne logiczne wytłumaczenie tego zjawiska jakie mi przychodzi do głowy, to takie, że normalnie wtryski przesunięte są o 1 do przodu (zakładam, że sekwencja wtrysków jest 1342, stąd domyślnie 1 -> 3, 2 -> 1 itd) i w momencie zamknięcia przepustnicy, robi się cutoff ale w kolektorze przy następnym cylindrze jest już wstrzyknięta kolejna dawka i dochodzi do "zalania" cylindra, co skutkuje szarpnięciem. Kiedy ustawi się 1:1 to problemu nie ma, ale z kolei dłuższy czas wtrysku gazu od benzyny powoduje, że część dawki nie dotrze do silnika przed zamknięciem zaworu.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestie,
Pozdrawiam Grzegorz
Załączniki
Szarpnięcie.osc
Szarpnięcie tip-off
(20.84 KiB) Pobrane 20 razy
grzegorz-00
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 maja 2013 22:50
Samochód: Ford Mondeo mk4
Instalacja: 400 DPI

Re: Drobne problemy z Ford Mondeo MK4 Ecoboost 1.6

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 07 cze 2021 09:12

Proszę nagrać plik powtarzając kilku krotnie problem w tym pliku jest tylko 10sekund nagrania.
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1873
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: Drobne problemy z Ford Mondeo MK4 Ecoboost 1.6

Postprzez grzegorz-00 » 12 lip 2021 22:46

W załączniku przesyłam dłuższy wykres. Część jest na gazie, gdzie problem występuje a część na benzynie gdzie jest ok.

Szarpnięcie najlepiej widać po obrotach. Na gazie dzieje się to w sekundzie: 110, 150, 205, 345, 380. Na benzynie analogiczna sytuacja ma miejsce w sekundzie: 836 i 870.


EDIT: Udało się coś zobaczyć? Dodam może, że wykorzystanie autoadapcacji nic nie pomogło.
Załączniki
porównanie.osc
(122.96 KiB) Pobrane 14 razy
grzegorz-00
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 maja 2013 22:50
Samochód: Ford Mondeo mk4
Instalacja: 400 DPI

Re: Drobne problemy z Ford Mondeo MK4 Ecoboost 1.6

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 02 wrz 2021 14:42

Podejrzewam ,że auto ma "modyfikowany" sterownik benzynowy ?
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1873
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47


Powrót do STAG 400 DPI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron