Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez avsumyavsumy » 04 mar 2017 11:37

Dzień dobry. Można zapytać pana dać plik skonfigurowanej karty z tego samego silnika? 2.0 FSI BVZ
avsumyavsumy
 
Posty: 10
Dołączył(a): 01 wrz 2016 12:07
Samochód: VW 2.0 FSI
Instalacja: Stag 400 DPI

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 08 mar 2017 10:10

Należy zgrać plik nastaw, przesłać na email.
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1374
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez luk.walkiewicz » 17 mar 2017 21:57

Podepnę się pod temat. Samochód VW Passat B6 2,0 FSI Turbo silnik BWA.
Instalacja ma za sobą 8000km i przetestowana głównie na długich trasach oraz w cyklu mieszanym.
Spalanie odpowiednio liczone podczas tankowania paliwa pod korek:
- Benzyna 3,33; 4,56; 5,21; 3,43; 4,10
- Gaz: 6,96; 7,42; 7,60; 7,28, 7,27

I pytania:
Czy spalanie benzyny da radę ograniczyć? Czy to norma dla mojego silnika?
Będę wdzięczny za podpowiedzi i rady dla instalatora.
W niedługim czasie będę na przeglądzie okresowym po 10kkm, w związku z tym może uda się przy okazji wprowadzić odpowiednie korekty.
luk.walkiewicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 mar 2017 21:04
Samochód: volkswagen
Instalacja: STAG 400 DPI

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez dareckiigo2 » 19 mar 2017 22:00

Miałem ten sam problem tylko w 1.4 TSI spalanie benzyny w trasie ok 3,5l i 6,5l lpg, gdzie w takich samych warunkach spalał ok 6,5l PB przy jeździe na samej benzynie, więc łatwo policzyć, że koszt przejazdu na benzynie wychodzi taki sam jak na gazie i oszczędności zero. Po kilku podejściach zmian ustawień Pan Marcin Dziewiątkowski ustawił spalanie benzyny na poziomie deklarowanym przez Staga (1,6-1,8l) i jest OK. Nie wiem dlaczego Stag nie daje możliwości korekcji udziału benzyny jeżeli nie w całym to przynajmniej określonym bezpiecznym zakresie w takich właśnie przypadkach,
Z tego co widzę zużycie benzyny dla Passata BWA wynosi 2,5-3l a np. Octavii BWA już 2l.
Proponuję kontakt z Panem Marcinem.
dareckiigo2
 
Posty: 9
Dołączył(a): 06 sie 2016 09:28
Samochód: VW
Instalacja: DPI

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez psooya » 20 mar 2017 00:42

Bo zaraz ktoś ustawiłby spalanie pb na poziomie zero nic no bo pali za dużo. Z tego też względu warto wybierać auto pod gaz niż gaz pod auto przy jego zakupie do czasu popularnego i dostępnego ciekłego wtrysku lpg przez wtryski pb.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3586
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez piter85a4 » 20 mar 2017 16:10

Przecież kolega zaznaczył, że w bezpiecznej granicy...
Czasami trudno wybierać auto pod gaz, a nie odwrotnie kiedy w danym modelu nie ma nic co jest na pośrednim wtrysku.
Żeby nie było gołosłownie, również uzyskałem pomoc od Pana Marcina i Pana Marka. Spalanie sporo niższe, niż kolega powyżej przytoczył (1,2-2,8l/100km). Aktualnie sprawdzam, jak wychodzi po ostatnich zmianach.
piter85a4
 
Posty: 27
Dołączył(a): 29 gru 2016 09:23
Samochód: Audi A4
Instalacja: 400DPI

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez mister_oll » 10 lip 2017 19:33

Hi Gents,

Have the same problem - too big petrol consumption (way higher 2L stated by AC in promoution materials :) ). Figures are almost exactly the same as at topic starter.
Just wondering - after getting settings back from Mr. Marcin, did you recognised, what was changed exactly to decrease pertol consumption? (already tried to contact him directly, but didnt have a luck).
Actually, I'm maintaining whole car (and the LPG system) by myself, but did not find parameter, which is influencing petrol comsumptiom, (I can agree, that this setting is hided due to safety reasons, but than why to make such a hard statements if noone can reach it? :?: )

P.S. Engine 2.0 FSI BVZ, car is converted almost one year ago, mileage passed - 22000km. During this period average consumption is 3,5L of petrol and 6.2L of LPG (screenshot attached). System is working quite well, (also attached STFT and LTFT values after today 400km trip), except this annoing fact.

Regards!
Załączniki
Screenshot_20170710-201418.png
Fueling_LOG
Screenshot_20170710-103258.png
STFT_LTFT_values
mister_oll
 
Posty: 5
Dołączył(a): 07 lip 2017 19:59
Samochód: Altea, 2.0FSI
Instalacja: STAG 400DPI

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez luk.walkiewicz » 09 sie 2017 22:23

Jakiś czas minął od mojego ostatniego wpisu, w związku z tym podzielę się moimi doświadczeniami.
Tak jak wspominałem wcześniej posiadałem stosunkowo wysokie zużycie benzyny w porównaniu do deklarowanego.
Przy okazji zbliżającego się przeglądu okresowego instalacji skontaktowałem się z moim instalatorem i umówiłem na wizytę.
Wszystkie regulacje na miejscu tj. aktualizacja sterownika i oprogramowania, wymiana filtrów, kontakt ze STAG'iem, wgranie nowych ustawień sterownika i regulacje nastawów podczas jazdy trwały może maksymalnie dwie godziny.
Jestem jak na ten moment po przejechaniu około 3kkm od ostatniej regulacji w trybie mieszanym (miasto, drogi podmiejskie i autostrady niemieckie), a moje spalanie przedstawia się następująco:
- benzyna średnio 1.79
- gaz średnio 9,07 (z tankowań 9,87; 9,64; 7,89; 9,34; 9,37; 8;74; 8;64)
Czyli wszystko zgodnie z zapewnieniami :) a do tego działa bez najmniejszych problemów.

Podsumowując polecam jak najbardziej instalację ze względu na wsparcie techniczne STAG'a i autoryzowane serwisy współpracujące, które służą profesjonalną pomocą (w moim przypadku PNT).
luk.walkiewicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 mar 2017 21:04
Samochód: volkswagen
Instalacja: STAG 400 DPI

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez mister_oll » 14 sie 2017 16:48

Hey Gens,

If the post above is coming from the real owner, it means we have a chance to get our systems working as it should be according to the AC. :D
But than it's even more strange, why AC is not willing to disclose the details of the needed settings :shock: .

Yes, I can agree, that authorized service center need to make good jobs and installed system has to work perfectly - this is usuall statement made in this particular case by Marcin :).
But, If it is not the case - AC is partly responsible for that authorized service center / distributor as :
1) they are providing system for installation to the service center based on some contract / agreement;
2) AC needs to make a training for the personal of the service center (it is able to solve a problem);
3) based on the provided training and result of the examination service center is given the status of "authorized";
4) in case of any issue not solved by service center, they will turn back to the producer of the equipment with official complain.

My case is completely different. System was selected and installed by myself :roll: .
Sure, before this I contacted several local LPG system installers. After that I asked support at AC directly (and got prompt and quick answers, thanks for that!). AC even made a recommendation for the instalation company.
The only problem was that proposed company is located more than 800km far away and is not working during the weekends :) when I was able to let them my car. Additionaly, 2 days were needed to get everything up and running.
So decision was made - I bought components in Poland and installed by myself at home.
Thince than I made 27 000 km already, no problem detected except bigger petrol consumption than stated by Producer.
Sure, I have nobody to turn to or to claim.
Sure it is possible, that Producer can send me to the hell, ignoring my requests for support, there is no obligation from their side, as for sure I'm not "authorized" by AC.

Nevertheless, comparing my results to the others "authorized ones" in this tread, I did not so bad job. What is left, it's to get last additional tip how to optimize settings.
Too much text, but hope is still alive, that aftermarket support for "MacGyver's" is working in the same way as for the others :)

Google Translate :)

Dzień dobry,

Jeśli powyższy post pochodzi od prawdziwego właściciela, oznacza to, że mamy szansę, aby nasze systemy działały zgodnie z AC. :D
Ale to jeszcze dziwniejsze, dlaczego AC nie chce ujawnić szczegółów niezbędnych ustawień: szok:.

Tak, zgadzam się, że autoryzowany punkt serwisowy wymaga dobrej pracy, a zainstalowany system musi działać perfekcyjnie - to jest zwyczajne oświadczenie złożone w tym konkretnym przypadku przez Marcina :).
Jeśli jednak nie - AC jest częściowo odpowiedzialny za autoryzowany punkt serwisowy / dystrybutor jako:
1) dostarczają system instalacji do centrum serwisowego na podstawie umowy / umowy;
2) AC musi odbyć szkolenie osobiste centrum serwisowego (jest w stanie rozwiązać problem);
3) w oparciu o przewidziane szkolenie i wynik centrum serwisowego otrzymuje status "upoważniony";
4) w przypadku problemów, które nie zostały rozwiązane przez centrum serwisowe, będą zwracać się do producenta sprzętu z oficjalną skargą.

Moja sprawa jest zupełnie inna. System został wybrany i zainstalowany samodzielnie :roll: .
Oczywiście przedtem skontaktowałem się z kilkoma lokalnymi instalatorami instalacji LPG. Potem poprosiłem o wsparcie w AC bezpośrednio (i otrzymałem szybkie i szybkie odpowiedzi, dzięki za to!). AC nawet złożył rekomendację dla firmy instalacyjnej.
Jedynym problemem było to, że proponowana firma znajduje się w odległości większej niż 800 km i nie działa w weekendy :) kiedy mogłem pozwolić im na mój samochód. Dodatkowo, potrzebne były 2 dni, aby wszystko ucierpiało.
Podjęto więc decyzję - kupiłem komponenty w Polsce i zainstalowałem samemu w domu.
Już ponad 27 000 km, nie wykryto problemu z wyjątkiem większego zużycia benzyny niż zostało to stwierdzone przez Producenta.
Jasne, że nie mam nikogo, aby zwrócić się lub roszczyć.
Jasne, że to możliwe, że producent może mnie posłać do piekła, ignorując moje prośby o wsparcie, nie ma żadnego obowiązku ze strony ich, bo na pewno nie jestem "upoważniony" przez AC.

Niemniej jednak porównując moje wyniki z pozostałymi "autoryzowanymi" w tym bieżniku, nie zrobiłem tak źle. Pozostało to, aby uzyskać ostatnią wskazówkę na temat optymalizacji ustawień.
Za dużo tekstu, ale nadzieja jest nadal żywa, że ​​po sprzedaży MacGyver's działa w taki sam sposób, jak dla innych :)
mister_oll
 
Posty: 5
Dołączył(a): 07 lip 2017 19:59
Samochód: Altea, 2.0FSI
Instalacja: STAG 400DPI

Re: Duże zużycie paliwa w VW PASSAT 2.0 FSI

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 19 sie 2017 11:02

Proszę wysłać plik ustawień, wówczas możemy zmniejszyć zużycie benzyny. (jeśli chodzi tylko o to )
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1374
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Poprzednia strona

Powrót do STAG 400 DPI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość