Budowa i zasada działania reduktora R01

Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez tupek » 07 sty 2020 19:20

Witam.
Chciałem zasięgnąć jakiejś fachowej opinii o tym reduktorze ponieważ mam tokowy zamontowany w pojeździe opel frontera 3.2 V6.
Głównie chodzi mi o awaryjność, ponieważ zmagam się ze znikającym płynem chłodzenia którego nigdzie na zewnątrz nie widać.
Jedynie na spodniej części reduktora widać mocne zapocenie ale smakiem nie przypomina płynu.
Nawet dolałem do chłodziwa czynnika widocznego w świetle UV i świeci właśnie pod parownikiem.
Test na obecność spalin w chłodziwie wykluczyłem podczas testów.
Silnik chodzi idealnie na zimnym i na ciepłym.
Interesuje mnie tylko czy płyn może przedostawać się w reduktorze do spalania nie powodując zakłóceń w pracy silnika.
Najczęściej ubywa płynu przy krótkich trasach, gdy silnik jest rozgrzewany i wychładzany.
ZAWSZE CHCIAŁEM MIEĆ TAKĄ BESTIE.
z TAKĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f15 ... f1e96.html
tupek
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 paź 2009 09:09
Samochód: opel vectra 1.8 16v
Instalacja: stag 300 + valtek 3 Ohm

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez psooya » 08 sty 2020 09:00

Raczej opaski i trójniki. Uzywajac opaski ślimakowej nie jestesmy w stanie zapewnić szczelności na calym obwodzie pewnie cieknie po czym odparowuje i nie widac. Jak dobrze pamiętam woda do gazu nie ma prawa się dostać wiec sprawdź połączenia, zmień trojniki oraz opaski na sprężyste. Dodatkowo jak masz R01 starszy niż 2 lata to można zmienić kolanka wodne na wersję poprawiona która zawiera grubszych oring i inne jego obsadzenie co poprawia szczelności znacząco.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4372
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez tupek » 08 sty 2020 11:32

Trójniki, węże i opaski zmieniałem ze 2 razy i nigdzie nie mogę na nich dopatrzeć się śladu płynu lub jego nalotu.
Nie mam już pomysłu gdzie płyn idzie.
ZAWSZE CHCIAŁEM MIEĆ TAKĄ BESTIE.
z TAKĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f15 ... f1e96.html
tupek
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 paź 2009 09:09
Samochód: opel vectra 1.8 16v
Instalacja: stag 300 + valtek 3 Ohm

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez psooya » 08 sty 2020 13:29

Opaski skrecane czy sprężyste?. Płyn czuć pod maska jak smierdzi. Trojniki musA być oszlifowane. Gdyby woda poszla do wytyskow pewnie by je juz trafilo. Odpal na zimnym podnies maske i i patrz co sie dzieje.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4372
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez tupek » 08 sty 2020 20:18

I na zimnym i na ciepłym niczego się nie dopatrzyłem, a zaglądam tam już ze 2 lata z nadzieją że znajdę jakiś wyciek.
Zapachu płynu nawet grama nie czuć, ani pod maska ani z wydechu , ani też w środku.
Trójniki mam mosiężne z toczonymi króćcami w kształcie jodełki, więc to połączenie jest szczelne.
Opaski mam skręcane.
ZAWSZE CHCIAŁEM MIEĆ TAKĄ BESTIE.
z TAKĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f15 ... f1e96.html
tupek
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 paź 2009 09:09
Samochód: opel vectra 1.8 16v
Instalacja: stag 300 + valtek 3 Ohm

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez psooya » 08 sty 2020 20:21

Cudów nie ma, opaski skręcane to 100% wycieku prędzej czy później ( z reguły prędzej ).
Nie masz uszkodzonej chłodnicy?
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4372
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez tupek » 09 sty 2020 11:36

Chłodnice prześwietlam za każdym razem gdy zaglądam pod maskę.
Nawet płyn UV nic nie pokazał.
Od spodu też żadnej kropelki, a przez 5 dni jazdy na odcinkach 2 x 6km dolewam ok 0,5 l , na dłuższych trasach ubytki są znacznie mniejsze.
Podejrzewam pęknięcie jednej z głowic nad zaworem ssącym, i raczej jeżeli nie będzie się problem pogłębiał nie będę rozkręcał silnika.
ZAWSZE CHCIAŁEM MIEĆ TAKĄ BESTIE.
z TAKĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f15 ... f1e96.html
tupek
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 paź 2009 09:09
Samochód: opel vectra 1.8 16v
Instalacja: stag 300 + valtek 3 Ohm

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez psooya » 09 sty 2020 13:10

Jest to jak najbardziej realne tyle tylko, że układ by się zapowietrzał a testy na obecność spalin wyszedł pozytywny. Ja bym jeszcze zmienił opaski i węże wody do redka bo w miejscu ślimaka sprężystej nie zamontujesz - za duże uszkodzenie gumy. Koszt niewielki a raz miałem taki wyciek, że nie szło znaleźć.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4372
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez tupek » 09 sty 2020 19:25

Przewody też nowe dawałem, ale może jeszcze raz zmienię.
Tak wygląda u mnie podłączony reduktor (wszystko niby na wierzchu ).
Obrazek
A tak jest ufajdany od spodu:
Obrazek
ZAWSZE CHCIAŁEM MIEĆ TAKĄ BESTIE.
z TAKĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f15 ... f1e96.html
tupek
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 paź 2009 09:09
Samochód: opel vectra 1.8 16v
Instalacja: stag 300 + valtek 3 Ohm

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez psooya » 10 sty 2020 00:33

Ucieka ci gaz. Sa 2 opcje. Ucieka z oringu na kolanku, ucieka spod membrany lub 2w1.
Węże wodne daj parkera lub north fightera opaski sprężyste wszędzie. Wszystko do kupienia obecnie bez problemow.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4372
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez tupek » 11 sty 2020 14:57

Raz zauważyłem bombelek od dołu membrany, wiec na początek spróbuje dokręcić śruby na obwodzie.
Opaski zakupie i dam nowe węże .
Dzięki psooya za poradę.
ZAWSZE CHCIAŁEM MIEĆ TAKĄ BESTIE.
z TAKĄ INSTALACJĄ GAZOWĄ.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f15 ... f1e96.html
tupek
 
Posty: 30
Dołączył(a): 31 paź 2009 09:09
Samochód: opel vectra 1.8 16v
Instalacja: stag 300 + valtek 3 Ohm

Re: Budowa i zasada działania reduktora R01

Postprzez psooya » 11 sty 2020 17:54

Redek do wywalenia lub nowe gumki ale ciężko się go rozbiera. Chyba zakup nowego jest najbardziej sensowny patrząc na cenę uszczelek z zamiennika, pracy ogrom bo trzeba dorobić sobie płaski kluczyk żeby to rozebrać oraz nowe kolanka wodne i gazowe w wersji poprawionej to lepiej kupić nowy.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 4372
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02


Powrót do Reduktory

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron