Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez Endress41 » 25 sty 2017 11:01

Witam, raczkuję na tym forum ale kiedyś musi być ten pierwszy raz :D Zacznę od problemu; Po uruchomieniu zimnego silnika w opcji przełącznika LPG AUTO(zielona pojedyncza dioda pulsuje) silnik pracuje w miarę równo, po ok minucie słychać wyraźnie wtryski LPG lecz rzadziej niż przy normalnej pracy na LPG na biegu jałowym. Podobno tak ma być z tym , że w tej samej chwili silnik zaczyna cyklicznie "falować"(740-ok 820 RPM).Po ręcznym przełączeniu wyłącznie na PB falowanie ustaje(temp wciąż za niska dla LPG). Po ponownym przełączeniu w tryb AUTO po chwili sytuacja się powtarza, falowanie powraca i tak do momentu przełączenia na GAZ. Przy przejściu na LPG czuć wyraźne szarpnięcie, potem dopóki silnik porządnie się nie rozgrzeje auto szarpie podczas płynnego dodawania gazu zwłaszcza przy niższych prędkościach obrotowych silnika. Nawet gdy silnik osiągnie normalną temp pracy na biegu jałowym auto zasilane LPG drży zaś po przełączeniu na benzynę wyraźnie się uspokaja. Żeby tego było mało od niedzieli raz na kilka zimnych "odpaleń" silnik zaskakuje dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Mimo tych objawów auto jeździ normalnie, spalanie oscyluje wokół 11litrów na trasie i 12,5 w mieście(chyba trochę mało jak na ten silnik). Moje pytanie brzmi: w czym tkwi problem; we wtryskach, reduktorze czy tylko w regulacji, którą nota bene ciężko wykonać z uwagi na to, że mój Sterownik nie "zassał" map pracy silnika na benzynie?(znajomy mechanik się z nim skomunikował ale nic nie zmieniał w ustawieniach).
Jeżeli wtryski to jak znaleźć wadliwy? Czy warto wymieniać tylko jeden? Może zmienić na lepsze? Czy po wymianie na taki sam trzeba kalibrować instalację? Czy po ewentualnej wymianie membrany trzeba ją kalibrować?

Posiadam Forda Mondeo Mk4 2,5turbo 220kM( silnik VOLVO) z instalacją LPG:SAG 300-6-PREMIUM,wtryski HANA H2001(niebieskie,1,3oma),reduktor; i tu jest problem bo z książki gwarancyjnej wynika że, KME TWIN zaś z faktury KME RED.1 SILVER ukryty pod osłoną silnika głęboko pod autem. Reszta podzespołów wydaje mi się mniej ważna w tym momencie ale mogę się mylić. Założona w 2014 Instalacja pracowała 780 godzin(ok 40 000km)i wymieniono w niej jeden wtrysk oraz w miarę systematycznie filtry. Auto nabyłem już z instalacją w sierpniu 2016 ponad 400km od domu a w mojej okolicy nikt nie serwisuje STAGA. Proszę o pomoc.
Endress41
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sty 2017 15:31
Samochód: Ford Mondeo Mk4 2,5T
Instalacja: STAG-300PREMIUM

Re: Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez psooya » 25 sty 2017 19:52

Ehh to musisz zostać gazownikiem. Wszystko wskazuje zarówno na wtryski jak i reduktor i lub zawór fazy ciekłej. Na początek sprawdź cy przez wężyk podciśnienia nie ulatnia się gaz. Odpal auto zdejm z kolektora wężyk, kolektor zaślep palcem a wężyk opiankuj . Typowe dla KME. Masz też włączone podgrzewanie wtrysków lub....
Wrzuć plik osc z rozgrzewania, potem z jazdy na obu paliwach oraz plik ustawień.
Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG.
psooya
 
Posty: 4495
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez Endress41 » 26 sty 2017 08:40

No i stało się :( Dziś podczas drogi do pracy (60km)auto "szarpało" przy niższych obrotach, na biegu jałowym zupełnie kuleje jakby nie paliło na jeden cylinder. W końcu wyskoczył "check engine". To, że trzeba wrócić do domu na benzynie to nie tragedia, najgorsze, że w Gorzowie ciężko o dobrego gazownika ( w ogóle o mechanika) a ten którego znalazłem co prawda nie figuruje w spisie serwisów obsługujących STAGA, lecz twierdzi, że da radę ale pracuje tylko do 16-stej.Jak żyć!? Jak jeździć?! :wink: Ech.. Dziękuję za odpowiedź Panu psooya :) Gazownikiem za pewne nie zostanę choć to moje czwarte auto z instalacją LPG, do tej pory najgorsze, może dlatego, że kupiłem je już z instalacją a nie jak wcześniej sam zlecałem jej montaż. Co do wężyka z podciśnieniem to ogarniam temat, przerabiałem to wcześniej na BRC, serwis naciągnął mnie na wymianę całego reduktora(470zł), więc potem sam jeszcze dwa razy wymieniałem membranę( nauka kosztuje).Spróbuję dziś sprawdzić reduktor. Druga część odpowiedzi to dla mnie póki co zagadka, zwłaszcza , że nie posiadam złącza do sterownika. :( Tak się składa , że od wczoraj mam nowiutki wtrysk, jedyne co mi przychodzi do głowy poza wizytą u gazownika to albo ściskać po kolei wężyki od wtryskiwaczy obserwując reakcję (może trafię uszkodzony wtrysk) albo podmieniać po kolei co jest dość trudne z uwagi na to ,że trzeba za każdym razem odłączać wszystkie wtryski bo ciasno tam okrutnie.
Jeżeli ktoś ma podobne doświadczenia albo uważa, że np. mogę więcej zepsuć niż naprawić to proszę o podpowiedź.
Endress41
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sty 2017 15:31
Samochód: Ford Mondeo Mk4 2,5T
Instalacja: STAG-300PREMIUM

Re: Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez Endress41 » 26 sty 2017 08:59

Zastanawiam się na tym elektrozaworem fazy ciekłej. Co prawda wymieniając filtr fazy lotnej zauważyłem że między wtryskami a reduktorem jest "jakieś" ciśnienie gazu ale to chyba normalne, że po zatrzymaniu silnika zostaje w tym odcinku uwięziony gaz. Gdyby któryś z wtrysków był nieszczelny wzbogacałby mieszankę w kolektorze i stąd kłopoty z odpalaniem podobnie jak w przypadku nieszczelnego reduktora. Ale w jaki sposób mógłby zawinić elektrozawór VALTEK 07 ? Może kontrola jego szczelności to też niegłupi pomysł.
Endress41
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sty 2017 15:31
Samochód: Ford Mondeo Mk4 2,5T
Instalacja: STAG-300PREMIUM

Re: Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez psooya » 26 sty 2017 09:33

Ja nie będę teoretyzowal. Ostatni brc genius 1500 puścił po 2h jak dobrze ostygl. Masz wyciek wtryskami lub reduktorem. Jakie jest ciśnienie gazu po nocy? Albo kup kabel albo manometr na faze lotna. Wtryski potrafia puszczac bańkę na 15 minut to samo reduktor a po całej nocy nie odpala.
Druga przyczyna to wszystko szczelne a rozjechana mapa pb od zlej regulacji lub rozjechanych wyklepanych wtryskow.
Jakie masz wtryski czemu jeden został wymieniony wczoraj?
Nieszczelny zawor fc nie generuje problemu chyba, że mass włączone podgrzewanie wtryskiwaczy.
Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG.
psooya
 
Posty: 4495
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez Endress41 » 26 sty 2017 10:07

Wtryski jak pisałem HANA H2001 niebieskie, wtrysku nie wymieniłem, mam go w pudełku, kupiłem z filtrami gazu. Jestem w pracy ciśnienie mogę zmierzyć dopiero po 15-stej. Ale dzięki za podpowiedzi.
Endress41
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sty 2017 15:31
Samochód: Ford Mondeo Mk4 2,5T
Instalacja: STAG-300PREMIUM

Re: Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez psooya » 26 sty 2017 13:29

Zacznij od reduktora a jeśli wymieniać wtryski to tylko hurtem.
Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG.
psooya
 
Posty: 4495
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02

Re: Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez Endress41 » 27 sty 2017 12:28

Wiele wskazuje na to , że Masz rację ponieważ kiedy wymieniłem wtryskiwacz auto zaczęło pracować idealnie, równo na biegu jałowym i nie szarpie podczas jazdy a moment przełączenia jest niewyczuwalny (wcześniej szarpnięcie) jednak po dwóch godzinach postoju musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem by uruchomić silnik, więc albo inny wtryskiwacz puszcza albo reduktor lecz bardzo powoli bo wężyk od podciśnienia nie "bąbluje".
Przy okazji mam pytanie(być może zabawne dla fachowców): Czy STAG 300 -6 Premium potrzebuje map benzynowych? Pytam bo mój sterownik ich nie pobiera a mimo to pracuje, są tylko gazowe a celowo jeździłem ostatnio sporo na benzynie nie unikając wysokich obrotów, starałem się utrzymywać kilkanaście sekund różne prędkości obrotowe i nic. ??? Czytałem gdzieś na tym forum, że mapy w tym STAG-u nie są do niczego potrzebne jednak już dwaj mechanicy byli bardzo zdziwieni ich brakiem.
Być może to kwestia włączenia jakiejś funkcji. Zamówiłem interfejs na kablu po niedzieli postaram się jakoś ogarnąć podstawy.
Endress41
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 sty 2017 15:31
Samochód: Ford Mondeo Mk4 2,5T
Instalacja: STAG-300PREMIUM

Re: Nierówna praca na "zimnej"benzynie i na LPG

Postprzez psooya » 27 sty 2017 17:40

Mapy nie są potrzebne. To tylko wizualizacja. Jak czyta czas wtrysku PB, MAP i generuje LPG to jest git. Istotny jest mnożnik i korekty RPM. Sterownik z odpiętym podciśnieniem od MAP i reduktora również pracuje poprawnie.
Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG.
psooya
 
Posty: 4495
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris TS 1.5 VVTi
Instalacja: Qbox basic, ac w031, ac r02


Powrót do Różności

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości