Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Postprzez sebamac1979 » 20 mar 2018 12:13

Witam, pytanie skierowane jest głównie do firmy AC. Ponieważ mam nową instalację i borykam się z problemem duszenia się samochodu przy ruszaniu oraz brakiem mocy, na własną rękę weryfikuje dane wyświetlane w GasComputer i podawane przez ECU. Zauważyłem rozbieżność między wskazaniem czujnika MAP w ECU i w sterowniku LPG, mianowicie na wolnych obrotach mam z danych w ECU wskazane MAP na poziomie 0,31 bar, natomiast w sterowniku LPG MAP wynosi ok 0,42 bar.

Po wyłączeniu silnika ciśnienie MAP w LPG wynosi 1 bar.

Czy taka zawyżona wartość czujnika podłączonego do LPG wpływa na działanie sterownika LPG, czy sterownik używa wskazania w zakresie bezwzględnym, tzn nie ma dla niego znaczenie konkretna wartość, tylko zmiana samej wartości?
Avatar użytkownika
sebamac1979
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 lut 2018 08:57
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Daewoo Lanos 1.5 16V 99r.
Instalacja: STAG-4 Q-BOX BASIC, W02, R02

Re: Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Postprzez psooya » 20 mar 2018 12:38

Zanim dostaniesz odpowiedz od pracownika AC bo moja będzie nic nie warta to:
Reduktor jest podciśnieniowym regulatorem ciśnienia LPG gdzie różnica między podciśnieniem w kolektorze a ciśnieniem gazu jest stała i ta wartość wyświetlana jest w programie tj:
Dla ciśnienia gazu 1,2 bara (w programie) i ciśnienia kolektora:
0,3 --> ciśnienie gazu absolutne wynosi 0,3 +1,2 = 1,5 bara
0,5 --> ciśnienie gazu absolutne wynosi 0,5 +1,2 = 1,7 bara
1 --> ciśnienie gazu absolutne wynosi 1 +1,2 = 2,2 bara
Tak więc czujnik MAP ma znaczenie na zmierzone różnicowe ciśnienie gazu, błąd o którym piszesz pi razy oko ma się na poziomie 10% dla różnicowego ciśnienia to około 0,1 bara więc nie ma tragedii.
Mam nadzieję, że wyjaśniłem, twój problem leży gdzie indziej. Instalacja może pracować z odłączonym reduktorem i czujnikiem MAP od kolektora jednakże wymaga przemapowania. Polecam sprawdzić sobie to na testy lub podesłać plik osc. Problem jest zupełnie gdzieś indziej jeśli czujnik cokolwiek pokazuje liniowo.
Pozdrawiam
Ps. Pasowałby zapiąć Vacuometr i zmierzyć ile wynosi faktycznie to ciśnienie. Może MAP od LPG jest jakoś źle wpięty ? 1,5 lanosowskie robiłem, nie było z tym problemów.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3887
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Postprzez sebamac1979 » 20 mar 2018 14:44

Dziękuję za odpowiedź, poproszę instalatora o zweryfikowanie prawidłowości odczytu ciśnienia, niezależnie od tego nie powinno to wpływać na ewentualne błędy regulacji.
Pytanie skierowane jest do AC nie ze względu na posądzenie o brak wiedzy forumowiczów, a o moc dowodową przy sporze z instalatorem. Niestety na razie odczuwam, że nie bardzo maja ochotę wykonać prawidłowa regulację. Po ostatniej wizycie jak na moje żądanie raczyli podpiąć sondę Lambda i magicznie stwierdzili, że "podnieśli mapę", to dziś widzę że w pętli zamkniętej na wolnych obrotach jest ubogo i ECU wydłuża czas wtrysku benzynowego z 1,96 ms na 2,46 ms. Z wszystkich wytycznych wychodzi, że prawidłowa regulacja jest taka by czasy wtrysku benzyny nie musiały ulegać zmianie. ECU nie posiada korekt długoterminowych i krótkoterminowych (w znaczeniu dosłownym) potrafi tylko dostosować się dynamicznie do obecnych warunków co wymaga zamkniętej pętli i czasów koniecznych na dostosowanie czasu wtrysku, a dalej za każda zmianą obciążenia długość bazowego czasu wtrysku jest nieprawidłowa. Wyczuwam że problem mułowatości w pewnych zakresach i duszenia się przy ruszaniu leży własnie w nieprawidłowych czasach wtrysku. Niestety jeżeli chcę zachować gwarancję muszę próbować rozwiązać problem na drodze współpracy z monterem. Aczkolwiek naprawdę mi się nie uśmiecha że muszę uczyć ojca dzieci robić.

OT: gdybym mieszkał koło Krakowa to mógł bym zestroić instalację nawet na hamowni i na dodatek z sondą AFR wetkniętą w tyłek. A w okolicach Poznania to bieda z nędzą, a instalatorzy są tak zainteresowani montażem, że nawet nie odpisują na wycenę, a o ustawieniu na hamowni albo w trasie to można sobie marzyć. Istny "Poznań warty poznania".
Avatar użytkownika
sebamac1979
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 lut 2018 08:57
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Daewoo Lanos 1.5 16V 99r.
Instalacja: STAG-4 Q-BOX BASIC, W02, R02

Re: Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 20 mar 2018 19:55

Z doświadczenie wynika,że różnica pomiaru przez benzynowe ECU a czujnik różnicowy sterownika gazowego wynosi ok. 0,05-0,07 bar , więcej zazwyczaj oznacza, że wkrętka pomiarowa w kolektorze jest w innym miejscu niż MAP, w Pana przypadku różnica nie jest na tyle duża ,żeby powodowała "duże problemy". Proponowałbym nagrać pliki osc benzyna gaz, bieg jałowy, przełączanie benzyn- gaz, gaz-benzyna oraz jazda- jeśli sonda jest podłączona.
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1520
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Postprzez psooya » 21 mar 2018 03:36

Ktos pod poznaniem się znajdzie co prawda nie bedzie to Kraków ale zrobi.
Nie ma sensu stroic dawki na hamowni bo bedzie sie to mijalo z prawdą- lepiej w trasie ustawic.
Fast Garage - Strojenie instalacji LPG + AFR LM1/LM2, poprawki, przeglądy, VOODOO LPG, serwis samochodowy, tuningi.
psooya
 
Posty: 3887
Dołączył(a): 13 gru 2012 21:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Toyota Yaris 99r 1.0 VVTi
Instalacja: 300ISA2,TAP03,MX-HS211,Alaska,

Re: Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Postprzez sebamac1979 » 21 mar 2018 12:28

Marcin Dziewiątkowski napisał(a):Z doświadczenie wynika,że różnica pomiaru przez benzynowe ECU a czujnik różnicowy sterownika gazowego wynosi ok. 0,05-0,07 bar , więcej zazwyczaj oznacza, że wkrętka pomiarowa w kolektorze jest w innym miejscu niż MAP, w Pana przypadku różnica nie jest na tyle duża ,żeby powodowała "duże problemy". Proponowałbym nagrać pliki osc benzyna gaz, bieg jałowy, przełączanie benzyn- gaz, gaz-benzyna oraz jazda- jeśli sonda jest podłączona.


Dziękuję za odpowiedź. Plik nie mogę nagrać ze względu na ryzyko utraty gwarancji (o braku możliwości tylko odczytu w oprogramowaniu już się wysmuciłem w innym poście). Będę miał na uwadze propozycję w zakresie pomocy z Państwa strony w przypadku jeżeli będę zmuszony zrezygnować z tej nieszczęsnej gwarancji. Zobaczymy co los w najbliższej przyszłości przyniesie. Najbliższa moja wizyta w zakładzie monterskim w sobotę (sic 2 tygodnie trzeba czekać na audiencję).
Avatar użytkownika
sebamac1979
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 lut 2018 08:57
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Daewoo Lanos 1.5 16V 99r.
Instalacja: STAG-4 Q-BOX BASIC, W02, R02

Re: Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Postprzez Marcin Dziewiątkowski » 21 mar 2018 16:37

NAGRANIE pliku nie niesie ryzyka utraty gwarancji. Połączenie ze sterownikiem nie jest tożsame z modyfikacja nastaw- to są dwie rożne sprawy.
marcin.dziewiatkowski@ac.com.pl

Pracownik AC S.A.

Pomoc Techniczna AC
Avatar użytkownika
Marcin Dziewiątkowski
 
Posty: 1520
Dołączył(a): 13 mar 2014 13:47

Re: Różnice wskazań MAP w sterowniku LPG i ECU

Postprzez sebamac1979 » 26 mar 2018 07:56

Marcin Dziewiątkowski napisał(a):NAGRANIE pliku nie niesie ryzyka utraty gwarancji. Połączenie ze sterownikiem nie jest tożsame z modyfikacja nastaw- to są dwie rożne sprawy.


To jest bardzo cenna informacja.

W zakresie nastaw, montażysta poprawił nastawy czasów wtrysku. Na chwilę obecną jest ok więc zostawiam i będę obserwował.
Avatar użytkownika
sebamac1979
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 lut 2018 08:57
Lokalizacja: Poznań
Samochód: Daewoo Lanos 1.5 16V 99r.
Instalacja: STAG-4 Q-BOX BASIC, W02, R02


Powrót do Różności

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron